Trochę teorii

W dobie XXI wieku, kiedy technologia postępuje w niewiarygodnym tempie, bez Internetu trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie jakichkolwiek firm czy instytucji. Potencjalny odbiorca Internetu, będący też potencjalnym klientem, za pomocą wyszukiwarek przegląda zawartość Internetu w poszukiwaniu dostawcy określonych usług. W związku z rozwojem technologicznym, zmniejszyła się obecnie liczba osób przeszukujących prasę (druk papierowy) w poszukiwaniu ogłoszeń o pracę, sprzedaż nieruchomości, itp. Podstawowym źródłem takich informacji stał się Internet, który jest w tym momencie największym medium jednoczącym w swym ogromie gazety, radio i telewizję. Co za tym idzie? Potrzeba projektowania stron internetowych. Każda firma, instytucja, która nie posiada strony internetowej odcina się od grupy swoich odbiorców. Śmiało możemy wypowiedzieć takie słowa „Nie ma cię w Internecie to nie istniejesz”. Szczególnie istotne jest to dla nowo założonych firm, które dopiero rozpoczynają oferować swoje usługi na lokalnym rynku. 

Warto wiedzieć

Chcąc sprawdzić, czy nie są to wiadomości „wyssane z palca”, wielokrotnie przeprowadzamy ankiety z klientami, a także w gronie znajomych, dotyczącą wyszukiwania usług. Za każdy razem zadajemy proste pytanie „Gdzie szukasz firm, lub usług”. Odpowiedź pada zawsze taka sama: „w Internecie”. Nasuwa się pytanie: "ale po co mi strona internetowa?". Żeby zaistnieć w Internecie nie potrzeba mieć strony internetowej, wystarczy dodać swoją firmę do bezpłatnych katalogów firm lub za opłatą figurować pomiędzy tysiącami konkurentów korzystających np. z usług znanej wszystkim Panoramy Firm (również w wersji Internetowej). Lecz nie tędy droga. Usługodawców takich jak w/w jest mnóstwo, ale pamiętajmy o tym, że ich działanie jest rodzajem pośrednictwa w zbiorze informacji. Ponieważ działają one dla wielu firm, mają możliwość gromadzenia tylko określonych danych i pozwalają wyszukiwać w bardziej zawężonej tematyce. Te same usługi czy informacje możemy znaleźć za pomocą wyszukiwarki. Dlatego do oferowanej strony WWW proponujemy tzw. pozycjonowanie strony w Internecie. Czyli krótko mówiąc czynności prowadzące do znalezienia się w jak najwyższej pozycji wyszukiwarce i docelowo dotarcie do największego grona zainteresowanych. Strony internetowe nie tylko zakładane są przez firmy czy instytucje, jest to bardzo dobra forma zaprezentowania siebie jako osoby fizycznej. Posiadając własne portfolio możemy pokazać światu co potrafimy. Z takiej formy strony internetowej często korzystają fotografowie, graficy i ludzie którzy chcą zaprezentować swoje umiejętności. Posiadanie własnej strony jest więc nie tylko sposobem na osiągnięcie określonych dochodów w sposób bezpośredni, ale również na osiągnięcie korzyści (nie tylko finansowych) w sposób pośredni – sprzyjając rozwojowi firmy, dając możliwość dotarcia do większej grupy docelowej, a także pozwalając na skuteczniejsze promowanie własnej osoby.